Υπεγράφη η σύμβαση για τη νέα χάραξη και βελτίωση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θηβών, στο τμήμα Μάνδρα – Βίλια – Ερυθρές, προϋπολογισμού 32,4 εκατ. ευρώ, με στόχο και την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής.
Προγραμματική σύμβαση για τη νέα χάραξη και βελτίωση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θηβών, στο τμήμα Μάνδρα – Βίλια – Ερυθρές, προϋπολογισμού 32,4 εκατ. ευρώ, υπεγράφη το πρωί της Παρασκευής (22/11) από τον περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά και την ανάδοχη εταιρεία.
Όπως επισημαίνεται, το έργο, συνολικού μήκους 11,06 χλμ., κρίνεται επιτακτικό γιατί πέρα από την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της κυκλοφορίας θα συμβάλλει στην αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής, προκειμένου να μην επαναληφθούν ακραία φαινόμενα όπως αυτά του Νοεμβρίου 2017, όπου χάθηκαν στην ευρύτερη περιοχή της Μάνδρας 25 ανθρώπινες ζωές.
Η σχετική σύμβαση υπεγράφη στο πλαίσιο εκδήλωσης με τίτλο «Δρόμοι που μας φέρνουν στο αύριο», η οποία πραγματοποιήθηκε στην Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής, στην Ελευσίνα. Ακολούθησε επίσκεψη στο σημείο εκκίνησης του έργου, στην περιοχή Νέα Ζωή του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας. Εκεί, ο περιφερειάρχης Αττικής σε σύντομη ομιλία του ανέδειξε τη σημασία του έργου για την ασφάλεια και την ανάπτυξη της περιοχής, τονίζοντας πως η Περιφέρεια παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην υλοποίηση ενός ολιστικού σχεδίου προληπτικής αντιμετώπισης των έντονων καιρικών φαινομένων και βελτίωσης των υποδομών του Λεκανοπεδίου.
«Σήμερα σηματοδοτείται μια νέα εποχή για τη Δυτική Αττική. Με το έργο αυτό, χαράσσουμε τους δρόμους που μας φέρνουν στο αύριο. Η τραγωδία του 2017 στη Μάνδρα μας υπενθυμίζει πόσο σημαντικό είναι να λαμβάνουμε έγκαιρα μέτρα για την προστασία των ανθρώπων και των υποδομών.
Η Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών – Θηβών υπέστη τεράστιες ζημιές τότε, λόγω της τοποθέτησής της μέσα στην κοίτη του χειμάρρου Σούρες. Σήμερα, με μια νέα χάραξη, που είναι πλήρως επικαιροποιημένη και λαμβάνει υπόψη όλα τα σύγχρονα υδρολογικά δεδομένα, επιχειρούμε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα ξαναζήσουμε τέτοιες τραγικές στιγμές.
Η Περιφέρεια Αττικής δεσμεύεται να επενδύει σε έργα που προστατεύουν, αναβαθμίζουν και προάγουν τη ζωή και την περιουσία των πολιτών της. Είμαστε εδώ για να κάνουμε πράξη την αντιπλημμυρική θωράκιση και την οδική ασφάλεια, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις αναπτυξιακές προοπτικές και την ευημερία της τοπικής κοινωνίας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χαρδαλιάς.
Το έργο, προϋπολογισμού 32,4 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2021-2027», συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 42 μήνες.
Στόχοι και οφέλη του έργου
Η νέα χάραξη της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θηβών και η βελτίωση του υφιστάμενου τμήματος:
• Ανεξαρτητοποιεί την οδό από οποιαδήποτε ακραία πλημμυρική συμπεριφορά του ρέματος Σούρες.
• Αποτρέπει την πιθανότητα απώλειας ανθρώπινων ζωών σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων.
• Βελτιώνει την κυκλοφοριακή ροή, μειώνοντας τον χρόνο μετακίνησης.
• Αναβαθμίζει τη σύνδεση Μάνδρα – Ερυθρές, προσφέροντας βελτιωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και αυξημένο πλάτος οδοστρώματος.
• Δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή, ενισχύοντας την περιφερειακή οικονομία.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, προβλέπεται η χάραξη τριών τμημάτων: 3,65 χλμ. (νέα χάραξη – βόρεια της Π.Ε.Ο.Α.Θ.), 1,05 χλμ. (διιχνής διατομής ενιαίου οδοστρώματος), 6,36 χλμ. (με 3 ισόπεδους κόμβους και μία γέφυρα).
Επιπλέον, περιλαμβάνονται:
• Διευθετήσεις των ρεμάτων Σούρες και Σκυλορέματος.
• Κατασκευή 40 υπόγειων εγκαρσίων τεχνικών αποστράγγισης.
• Κατασκευή δύο γεφυρών μήκους 37 μέτρων και πλάτους 13 μέτρων.
• Κατασκευή σήραγγας (cut & cover) μήκους 144 μέτρων.
• Αναδάσωση 408 στρεμμάτων στη θέση «Φίχθι» Μάνδρας.
Στην υπογραφή της σύμβασης, το παρών έδωσαν ο γ’ αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Δυτικής Αττικής της ΝΔ Θανάσης Μπούρας, ο βουλευτής Δυτικής Αττικής της ΝΔ Ευάγγελος Λιάκος, ο διευθυντής του υφυπουργού Εξωτερικών και βουλευτή Δυτικής Αττικής της ΝΔ Γιώργου Κώτσηρα, Θανάσης Δρένης, ο δήμαρχος Ελευσίνας Γιώργος Γεωργόπουλος, ο δήμαρχος Μάνδρας – Ειδυλλίας Αρμόδιος Δρίκος, ο δήμαρχος Μεγαρέων Παναγιώτης Μαργέτης, ο δήμαρχος Φυλής Χρήστος Παππούς και ο δήμαρχος Ασπροπύργου Γιάννης Ηλίας.
Παρόντες επίσης ήταν οι αντιπεριφερειάρχες Δυτικής Αττικής Κλεάνθης Βαρελάς, Χωρικού Σχεδιασμού, Πολεοδομικών Θεμάτων και Εφαρμογών Λευτέρης Κοσμόπουλος, ο εκτελεστικός γραμματέας Γιάννης Σελίμης, στενοί συνεργάτες του περιφερειάρχη Αττικής και εκ μέρους της ανάδοχης εταιρείας, Ελληνικά Τεχνικά Έργα Α.Ε. «ΕΛΤΕΡΓΑ Α.Ε.», ήταν ο νόμιμος εκπρόσωπός της Παρασκευάς Τσάμπρας.
Α. Δρίκος: «Έργο ζωτικής σημασίας για τον δήμο και την περιοχή μας»
Στη σημαντική αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή του τμήματος Μάνδρας – Βιλίων – Ερυθρών, στάθηκε σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Μάνδρας – Ειδυλλίας, Αρμόδιος Δρίκος, με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας χάραξης και βελτίωσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θηβών.
«Ένα έργο ζωτικής σημασίας ξεκινάει τις επόμενες ημέρες εδώ στον δήμο μας, ένα έργο που μετά από έντονες και άοκνες προσπάθειες τόσο εμού ως δημάρχου και της δημοτικής μας διοίκησης, κυρίως όμως του περιφερειάρχη κ. Νίκου Χαρδαλιά και της περιφερειακής διοίκησης, καταφέραμε πλέον να είναι στο στάδιο της υλοποίησης. Καταφέραμε το έργο αυτό να βγει από τα χαρτιά και σε λίγες ημέρες τα μηχανήματα να ξεκινήσουν ένα τόσο μεγάλης ζωτικής σημασίας έργο. Ένα έργο, που εκτός από την οδική ασφάλεια που προσφέρει, ενώνει πλέον τη Μάνδρα με τις υπόλοιπες δημοτικές ενότητες: Οινόη, Βίλια, Ερυθρές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δρίκος.
«Παράλληλα βγάζει εκτός και έναν μεγάλο κίνδυνο, αυτών των πλημμυρικών φαινομένων που υπήρχαν στο παρελθόν, με την παλαιά χάραξη. Δυστυχώς, στις πλημμύρες του 2017 και του 2018 συνάνθρωποι μας υπήρχαν νεκροί συνάνθρωποι μας, οι οποίοι εκείνη την ώρα βρίσκονταν εν κινήσει στο παλιό οδικό δίκτυο. Σε συνδυασμό με τη διευθέτηση των ρεμάτων Σούρες – Αγίας Αικατερίνης, καταφέρνουμε να παραδώσουμε ένα νέο σύγχρονο δρόμο, ασφαλή και σε επίπεδο πλημμυρικών φαινομένων αλλά και σε επίπεδο οδικής ασφάλειας που νομίζω θα συμβάλλει καθοριστικά στην εν γένει ανάπτυξη του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας και τα χωριά, τα οποία τα ενώνει και τα φέρνει πιο κοντά με τη μητρόπολη του δήμου που είναι η Μάνδρα», συμπλήρωσε ο δήμαρχος.
Ο κ. Δρίκος σημείωσε ακόμα ότι από τη στιγμή που υπάρχει εξασφαλισμένο το χρηματικό ποσό που απαιτείται για την ολοκλήρωση του έργου, «έχουμε αιτηθεί να τηρηθούν πλήρως τα χρονοδιαγράμματα, όχι απλώς να τηρηθούν, έχουμε ζητήσει να προηγηθούμε και από τα χρονοδιαγράμματα και νομίζω σε αυτή την κατεύθυνση θα οδεύσουμε καθώς η ανάδοχος εταιρεία θα βάλει πολλαπλά συνεργεία κατά μήκος του έργου, οπότε θα κερδίσουμε αρκετό χρόνο αλλά θα εξοικονομήσουμε και τους πόρους ούτως ώστε το έργο να γίνει εντός του πλαισίου και να παραδοθεί ως το αργότερο εντός του Ιουνίου του 2028 όπως προβλέπεται».
Καταλήγοντας ο δήμαρχος Μάνδρας – Ειδυλλίας υπογράμμισε: «Είμαι αισιόδοξος ότι το έργο θα το έχουμε ολοκληρωμένο και πριν το 2028, τόσο εγώ όσο και ο περιφερειάρχης πιέζουμε προς αυτή την κατεύθυνση και είμαστε σίγουροι ότι στο τέλος θα απολαμβάνουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή δρόμο, τόσο οι συνδημότες μας όσο και οι επισκέπτες της περιοχής».