Τη ματαίωση της εγκατάστασης των νέων αγωγών εντός του οικιστικού ιστού, ζητά από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ο βουλευτής Δυτικής Αττικής του ΚΚΕ Χρήστος Τσοκάνης.
Επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρο Παπασταύρου, κατέθεσε ο βουλευτής Δυτικής Αττικής του ΚΚΕ, Χρήστος Τσοκάνης, με θέμα την εγκατάσταση από την εταιρεία HELLENIQ ENERGY (ΕΛ.ΠΕ.) υπόγειων αγωγών μεταφοράς «λευκών» προϊόντων διύλισης πετρελαίου κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής Ελευσίνας – Ασπροπύργου, απ’ όπου θα διέρχεται η νέα γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής.
Αναλυτικά, το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Oι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι της περιοχής έχουν εκφράσει την έντονη διαμαρτυρία τους στους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης για δημιουργία νέων αγωγών μεταφοράς αργού πετρελαίου και «λευκών» προϊόντων διύλισης (βενζίνη, νάφθα, κηροζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης) για λογαριασμό της HELLENIQ ENERGY, που θα συνδέουν τις εγκαταστάσεις της συγκεκριμένης εταιρείας από τον Ασπρόπυργο στην Ελευσίνα και θα επεκτείνονται μέχρι τη Νέα Πέραμο, παράλληλα της νέας επίγειας σιδηροδρομικής χάραξης του λεγόμενου προαστιακού Δυτικής Αττικής.
Πρόσφατα υπήρξαν δύο περιστατικά διαρροής πετρελαίου στους ήδη υπάρχοντες αγωγούς. Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα 20/1 σημειώθηκε διαρροή πετρελαίου πλησίον της γέφυρας του Σαρανταπόταμου στην Ελευσίνα, μετά από εργασίες συντήρησης σε αγωγό της HELLENICENERGY που έφτασε μέχρι τις εκβολές του χειμάρρου στον κόλπο της Ελευσίνας, ενώ τη Δευτέρα 27/1 προκλήθηκε εκτεταμένη ρύπανση, πάνω από 40 κυβικά πετρελαίου, στην οδό Μεγαρίδος στον Ασπρόπυργο, λίγο πριν την εθνική Οδό. Τα δύο αυτά περιστατικά επιβεβαίωσαν τους φόβους των κατοίκων σχετικά με τους σχεδιαζόμενους αγωγούς, οι οποίοι θα διασχίζουν τον οικιστικό ιστό στο κέντρο των δύο πόλεων, σε απόσταση ελάχιστων μέτρων από σπίτια αλλά και σχολεία.
Ο ισχυρισμός της Κυβέρνησης και της Hellenicenergy ότι οι προωθούμενοι αγωγοί έρχονται να αντικαταστήσουν τους παλαιωμένους υπάρχοντες αγωγούς, ακόμη και αν ισχύει, δεν αναιρεί την επικινδυνότητα. Άλλωστε, οι υφιστάμενοι αγωγοί όταν είχαν σχεδιαστεί, είχαν εγκατασταθεί έκτος του τότε οικιστικού ιστού. Σε κάθε περίπτωση, η παντελής απουσία ουσιαστικού ελέγχου από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους για την κατάσταση των ήδη υπαρχόντων αγωγών και συνολικά των βιομηχανικών εγκαταστάσεων, σε συνδυασμό με την άναρχη δόμηση, τη λειτουργία μονάδων υψηλής επικινδυνότητας εντός του αστικού ιστού, την απουσία μέτρων προστασίας των εργαζομένων και του πληθυσμού κ.λπ., εντείνουν τον κίνδυνο ενός Βιομηχανικού Ατυχήματος Μεγάλης Έκτασης στη Δυτική Αττική.
Σε όλα τα παραπάνω προστίθεται και το γεγονός πως οι δύο νέοι αγωγοί θα βρίσκονται δίπλα και κάτω από την επίγεια σιδηροδρομική γραμμή, που σχεδιάζεται να λειτουργήσει ο λεγόμενος προαστιακός Δυτικής Αττικής, με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων να αναφέρει ρητά την εμπορική της χρήση για λογαριασμό των μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και όλα αυτά, παρά τις δημοσιευμένες διεθνείς έρευνες που τονίζουν την αύξηση της πιθανότητας φθοράς τέτοιων αγωγών όταν αυτοί συνυπάρχουν με σιδηροδρομικές γραμμές.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, σε ποιες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση έτσι ώστε:
– Να ματαιωθεί η εγκατάσταση νέων αγωγών εντός του οικιστικού ιστού.
– Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα πρόληψης και προστασίας από βιομηχανικό ατύχημα μεγάλης έκτασης στη συγκεκριμένη περιοχή και να πραγματοποιηθεί ενημέρωση για τους μηχανισμούς συντήρησης των ήδη υπαρχόντων αγωγών που διέρχονται στο υπέδαφος της Δυτικής Αττικής».