Το ΤΑΙΠΕΔ, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια, όπου διέθεσε το 67%, στο Λαύριο έχει αποφασίσει να διαθέσει το 50% συν μία μετοχή – Στις 14 Μαΐου 2024 η καταληκτική ημερομηνία υποβολής ενδιαφέροντος
Με στόχο να καταστεί μια εναλλακτική πύλη του Πειραιά, για την είσοδο τουριστών στην Αττική (και όχι μόνο), υλοποιείται από το ΤΑΙΠΕΔ η πώληση του πλειοψηφικού μεριδίου του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ). Η υποβολή ενδιαφέροντος έχει προγραμματιστεί για τις 14 Μαΐου 2024 και όλα δείχνουν ότι δεν θα λάβει παράταση, υποδηλώνοντας έτσι το έντονο ενδιαφέρον.
Το ΤΑΙΠΕΔ, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια, όπου διέθεσε το 67%, στο Λαύριο έχει αποφασίσει να διαθέσει το 50% συν μία μετοχή. Με τον τρόπο αυτόν, ο στρατηγικός επενδυτής θα έχει την πλειοψηφία και τον έλεγχο του management, αλλά το ΤΑΙΠΕΔ θα έχει ένα σημαντικό ποσοστό, επιδιώκοντας τη δημιουργία υπεραξιών μετά την αξιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό του λιμένα.
Πρόκειται για μια νέα στρατηγική που ακολουθεί το ΤΑΙΠΕΔ, αφήνοντας κατά μέρος τις παλιές «αναγκαστικές» πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων και επιδιώκοντας περισσότερο την αξιοποίησή τους με τη μεγιστοποίηση των υπεραξιών και των επιστροφών σε δεύτερο χρόνο.
Στα ισχυρά σημεία του ΟΛΛ είναι η ανάπτυξή του ως λιμένας κρουαζιέρας και μαρίνας. Τα στοιχεία δείχνουν τεράστια αύξηση των εισερχόμενων κρουαζιερόπλοιων και τουριστών. Το 2023 κατέβηκαν στο λιμάνι από κρουαζιερόπλοια 139.000 επιβάτες, από σχεδόν μηδενική κίνηση, που ήταν το 2020 και πιο πριν. Το 2021 οι εισερχόμενοι επιβάτες είχαν ανέλθει σε 16.000 και το το 2022 σε 95.000.
Αντίστοιχη ραγδαία αύξηση της κίνησης εμφανίζεται σε εμπορευματικό πεδίο. Η διακίνηση χύδην ξηρού φορτίου στο λιμάνι του Λαυρίου πέρυσι ανήλθε σε 70.000 τόνους, από 52.000 τόνους το 2022 και μόλις 8.000 τόνους από το 2019 και πριν. Επίσης, σημαντική άνοδος καταγράφεται και στην ακτοπλοϊκή κίνηση, όπου η διακίνηση επιβατών ανέρχεται σε περισσότερα από 500.000 άτομα τα τελευταία δύο χρόνια.
Μόνον η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων χωλαίνει και βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα απ’ ό,τι στο παρελθόν. Πέρυσι διακινήθηκαν μόλις 8.000 εμπορευματοκιβώτια, από 18.000 που ήταν το 2018. Στελέχη κοντά στη διαδικασία αναφέρουν ότι υπάρχουν όρια στην ανάπτυξη του λιμανιού ως εμπορευματική πύλη της χώρας, λόγω απουσίας επαρκούς χερσαίας ζώνης.
Διαβάστε τη συνέχεια στο powergame.gr