Η νέα σιδηροδρομική γραμμή μήκους 34,6 χλμ. θα περιλαμβάνει επτά σταθμούς στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής
Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται το έργο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, το οποίο ουσιαστικά θα σηματοδοτήσει την αναγέννηση μεγάλου τμήματος της παλιάς γραμμής «Αθήνα – Κόρινθος», στο τμήμα Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα.
Μιλώντας στο ITC 2024 – 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, o διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, επεσήμανε ότι έχουν ξεκινήσει κάποιες αρχικές διεργασίες και εργασίες, ενώ από τη διεύθυνση της εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο πρόσφατα τονίστηκε ότι ολοκληρώνονται οι μελέτες και έχουν ήδη παραγγελθεί τα πρώτα σιδηροδρομικά υλικά.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του carandmotor.gr, παραμένουν κάποια «αγκάθια», όπως ορισμένα ιδιοκτησιακά θέματα στις περιοχές από τις οποίες θα περνάει ο σιδηρόδρομος και ζητήματα με απαλλοτριώσεις. Ωστόσο, στη συντριπτική τους πλειονότητα, τα προβλήματα αυτά έχουν επιλυθεί και οι εργασίες το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα επιταχυνθούν.
Σημειώνεται ότι το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως τα μέσα του 2026.
Αναφορικά με το έργο, ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα είναι συνολικού μήκους 34,6 χλμ. και αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.
Κατά τη λειτουργία του, θα εξυπηρετεί -μεταξύ άλλων- τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Οι επτά νέοι σταθμοί θα βρίσκονται:
- ΕΛΠΕ Ασπροπύργου
- Ασπροπύργος
- Βαμβακιά
- Ελευσίνα
- ΕΛΠΕ Ελευσίνας
- Λουτρόπυργος
- Νέα Πέραμος
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό (με ΦΠΑ) 132,61 εκατ. ευρώ, ενώ στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.
Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).
Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.