Εντός του καλοκαιριού αναμένεται η δημοπράτηση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη.
Μιλώντας το πρωί στην ΕΡΤ, ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι «ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής αναμένεται να φέρει πιο κοντά στο κέντρο της Αθήνας τους κατοίκους των περιοχών από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα», ενώ πρόσθεσε ότι θα εξασφαλίσει τη διασύνδεση περιοχών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους και ταυτόχρονα θα τις συνδέει με το αεροδρόμιο, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Τόσο η Δυτική Αττική, όσο και η Δυτική Αθήνα, χρειάζονται ενίσχυση ως προς τις συγκοινωνιακές υποδομές τους», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης και σε αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να συμβάλλει και η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Η συγκεκριμένη επέκταση, όπως ενημέρωσε, θα είναι το επόμενο έργο Μετρό που θα προκηρυχθεί έως το τέλος του έτους, ενώ εκτιμάται ότι η επιβατική κίνηση των τριών νέων σταθμών θα ανέρχεται συνολικά σε 51.000 επιβάτες ημερησίως.
Επιπλέον, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου θα δοθεί στο επιβατικό κοινό η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά. «Θα καταφέρουμε έτσι να συνδέσουμε το μεγαλύτερο λιμάνι με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας» ανέφερε, προσθέτοντας ότι «ο Πειραιάς θα αναδειχθεί σε συγκοινωνιακό κόμβο καθώς θα εξυπηρετείται από Τραμ, Μετρό, ενώ γίνεται αναμόρφωση και των λεωφορειακών γραμμών».
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στο «ζωτικής σημασίας για τη Δυτική Αττική» έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου και ολοκλήρωσης του Κόμβου Σκαραμαγκά, καθώς θα αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών.
Γραμμή 4 Μετρό: Ανοίγουν τα εργοτάξια και στους 15 σταθμούς
Αναφερόμενος στη Γραμμή 4 του Μετρό, ο υφυπουργός Υποδομών είπε ότι ανοίγουν όλα τα εργοτάξια και στους 15 σταθμούς, στην Αθήνα και τους όμορους δήμους.
Υπενθυμίζεται ότι η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό υποδομών όπως δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, οργανισμούς, υπουργεία, μουσεία. Ενδεικτικά ως προς τις αποστάσεις, 14 λεπτά θα διαρκεί η διαδρομή Άλσος Βεΐκου – Πανεπιστημιούπολη, 5 λεπτά θα διαρκεί η διαδρομή Άλσος Βεΐκου – Δικαστήρια.
Απαντώντας στην ανησυχία για την ταλαιπωρία από τις εργασίες, ειδικά στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «έχει υπάρξει χωροθέτηση για τα σημεία που θα σκάψουμε, η όχληση θα είναι η μικρότερη δυνατή». Πρόσθεσε δε ότι «ειδικά οι πυκνοκατοικημένες περιοχές έχουν περισσότερο ανάγκη το Μετρό».
Σχετικά με το ενδεχόμενο καθυστερήσεων από την εύρεση αρχαίων κατά τις εργασίες, ο υφυπουργός Υποδομών αφού τόνισε ότι υπάρχει στενή συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, υπογράμμισε πως «πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη μας». Έκανε δε γνωστό ότι «έχουν γίνει πρώιμες ανασκαφές και δεν θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα».
Για τον σταθμό στα Εξάρχεια
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις για τον σταθμό του Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων, ο κ. Καραγιάννης έστειλε μήνυμα ότι «δεν θα αφήσουμε καμία περιοχή στο σκοτάδι, κανένα άβατο, όπως έχουν πει άλλωστε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Κώστας Καραμανλής».
Ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε εξάλλου ότι έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων για να αυξηθούν τα δέντρα. Όπως είπε, θα φυτευτούν 3.000 νέα δέντρα, ενώ τα υπάρχοντα που απομακρύνονται λόγω εργασιών θα αποκατασταθούν σε ένα ποσοστό 70%.