Δευτέρα, 21 Απριλίου 2025 | 11:39
ΑρχικήΟικονομίαΟι κοινοπραξίες που διεκδικούν τα έργα της σιδηροδρομικής γραμμής προς Ραφήνα και...

Οι κοινοπραξίες που διεκδικούν τα έργα της σιδηροδρομικής γραμμής προς Ραφήνα και του Προαστιακού προς Λαύριο

newsroom |

Έντονο ενδιαφέρον από μεγάλες κοινοπραξίες για τα δύο σιδηροδρομικά έργα που σχετίζονται με τη σύνδεση του λιμένα Ραφήνας και της πόλης του Λαυρίου

Ανοίγουν σταδιακά οι φάκελοι για τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς, συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ, που «τρέχουν» από την ΕΡΓΟΣΕ.

Σήμερα άνοιξαν οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος και για το έργο «Κατασκευή Νέας Προαστιακής Γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του Λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο», προϋπολογισμού 309 εκατ. ευρώ.

Ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι κοινοπραξίες των ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens και Ελλάκτωρ – Μυτιληναίος.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται στα 309 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί, θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Ραφήνας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες, έχουν εξεταστεί δύο εναλλακτικές χαράξεις:

– Κατασκευή εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής, ως επέκταση της υφιστάμενης γραμμής από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” μέχρι τον Λιμένα Ραφήνας, όπου προβλέπεται η κατασκευή τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού στον Λιμένα Ραφήνας. Περιλαμβάνονται πέντε νέες σιδηροδρομικές στάσεις (Συνεδριακό Κέντρο Αεροδρομίου, Σπάτα, Αρτέμιδα, Διασταύρωση, Ραφήνα) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένας Ραφήνας).

– Σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Ραφήνας από την περιοχή Γέρακα, αρχικά κατά μήκος της ζώνης της παλιάς γραμμής Λαυρίου και στη συνέχεια σε συνδυασμό με τον αυτοκινητόδρομο Σταυρού – Ραφήνας, με χρήση της -κατασκευασμένης σε ένα τμήμα- νησίδας. Περιλαμβάνονται πέντε νέες σιδηροδρομικές στάσεις (Γέρακας, Αγ. Γεράσιμος, Αρτέμιδα, Διασταύρωση, Ραφήνα) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένας Ραφήνας).

Σημειώνεται ότι το έργο δημοπρατείται με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση (ως προς τη χάραξη και ως προς τη χωροθέτηση των στάσεων), λαμβάνοντας υπόψη των προαναφερθέντων υφιστάμενων μελετών.

Σε όλους τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς και Στάσεις προβλέπονται χώροι στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

Σκοπιμότητα του έργου:

– Υποστήριξη και αξιοποίηση των υποδομών του λιμένα Ραφήνας.

– Υποστήριξη ανάπτυξης της τουριστικής βιομηχανίας. Συνδυασμένες Μετακινήσεις (Μετεπιβίβαση) – Σύνδεση αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος” με λιμένα Ραφήνας.

– Βελτίωση πρόσβασης – εξυπηρέτησης οικισμών Ανατολικής Αττικής.

– Υποστήριξη ανάπτυξης παράκτιας ζώνης και γενικότερα Ανατολικής Αττικής.

– Συμβολή στη Βιώσιμη Κινητικότητα. Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος υποστηρίζει ιδιαιτέρως την περιβαλλοντική, την κοινωνική και την οικονομική συνιστώσα των μετακινήσεων.

– Βελτίωση ποιότητας κυκλοφοριακής ροής – Επιπέδου εξυπηρέτησης. Δραστική μείωση χρόνου διαδρομής.

– Περιορισμός δαπανών χρήσεως και γενικότερα κόστους μετακινήσεων.

– Περιορισμός των δαπανών μεταφοράς αγαθών.

– Βελτίωση της ασφάλειας των μεταφορών και περιορισμός του κόστους ατυχημάτων.

– Περιορισμός εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (CO2, N2O, CH4) και ατμοσφαιρικής ρύπανσης (NOX, SO2, CO, VOC κλπ.).

– Ανάπτυξη και απασχόληση από την κατασκευή και λειτουργία των συγκοινωνιακών έργων.

Η επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο

Υπενθυμίζεται ότι χθες, Δευτέρα, άνοιξαν και οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου προς το Λαύριο. Ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ – MYTILINEOS και ΑΒΑΞ- ALSTOM.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ανέρχεται σε 391 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Λαυρίου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κορωπίου, συνολικού μήκους περίπου 32 χλμ.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.

Στη χάραξη του νέου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από το Κορωπί έως τον λιμένα Λαυρίου προβλέπονται δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο τερματικός επιλιμένιος στο Λαύριο, καθώς και επτά σιδηροδρομικές στάσεις στις θέσεις/οικισμούς:

– ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων

– Καλύβια

– Κουβαράς

– Κερατέα

– Δασκαλειό

– Καλοπήγαδο

– Λαύριο (εξυπηρέτηση πόλης)

Όπως τονίζεται, η οριστική χωροθέτηση των στάσεων θα πραγματοποιηθεί κατά τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, λαμβανομένου υπόψη των αναγκών του δικτύου μεταφορών.

Σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις θα υπάρχει πρόβλεψη για χώρο στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

Με την υλοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Κορωπί – Λαύριο ολοκληρώνεται ένας βασικός στόχος για την ανάπτυξη προαστιακού σιδηρόδρομου στην Αττική. Η επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο χαρακτηρίζεται κρίσιμη για την ολοκλήρωση των βασικών υποδομών μαζικής μεταφοράς και ειδικότερα του δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς στην Αττική, καθώς και για την επίτευξη των βασικών στόχων του πολεοδομικού, χωροταξικού, συγκοινωνιακού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού των περιοχών απ’ όπου διέρχεται η γραμμή.

Η σχεδιαζόμενη επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λαύριο θα εξυπηρετήσει τους οικισμούς της Ανατολικής Αττικής και θα στηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη και αναβάθμιση της περιοχής και της ποιότητας ζωής.

Επιπλέον, η ολοκλήρωση της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο, θα προσφέρει στον λιμένα του Λαυρίου πρόσβαση υψηλού επιπέδου με μέσο μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς και σύνδεση με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», στηρίζοντας και ενισχύοντας δραστικά τον τουρισμό.

Τελευταία Νέα