Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2024 | 00:45
ΑρχικήΑττικήΟδική ασφάλεια: Έρχονται κάμερες στους δρόμους και κλήσεις μέσω SMS

Οδική ασφάλεια: Έρχονται κάμερες στους δρόμους και κλήσεις μέσω SMS

newsroom |

Το σχέδιο της κυβέρνησης παρουσίασαν οι συναρμόδιοι υπουργοί – Μπαίνουν 1.388 κάμερες στους δρόμους της Αττικής – Αναλυτικά ποιες παραβάσεις θα καταγράφουν

Το κυβερνητικό σχέδιο για την τοποθέτηση καμερών τροχαίας, αστυνόμευσης και ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας παρουσίασε η κυβέρνηση. 1.000 επιπλέον κάμερες τοποθετούνται στα φανάρια τους επόμενους 18 μήνες, οι οποίες θα λειτουργούν όλο το 24ωρο. Συνολικά 1.388 έξυπνες κάμερες θα ελέγχουν την κυκλοφορία. 

Όπως αναφέρει το κυβερνητικό σχέδιο, από το καλοκαίρι του 2025 θα τεθούν σε λειτουργία 1.388 κάμερες τροχαίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας των πολιτών που θα λειτουργούν όλο το 24ωρο και θα βεβαιώνουν ψηφιακά παραβάσεις. Οι νέες κάμερες θα βεβαιώνουν ψηφιακά παραβάσεις:

  • Υπέρβαση ορίου ταχύτητας.
  • Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
  • Χρήση κινητού τηλεφώνου.
  • Κατά την οδήγηση παράνομη χρήση ΛΕΑ.
  • Οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση.
  • Κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ.

Οι κλήσεις θα βεβαιώνονται από την Τροχαία και θα αποστέλλονται στις θυρίδες των πολιτών στο gov.gr, ενώ ψηφιακά θα μπορεί να γίνεται και η πληρωμή αλλά και οι τυχόν ενστάσεις. Πρόκειται για 388 υπερσύγχρονες κάμερες παρακολούθησης της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη, με στόχο τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών που προκαλούνται που θα προμηθευτεί η Περιφέρεια Αττικής με σύμβαση που υπογράφηκε πριν από λίγες ημέρες και η κυβέρνηση θα προσθέσει άλλες 1.000 κάμερες στην Αθήνα αλλά και σε άλλα σημεία που υπέδειξε η ΕΛ.ΑΣ.

Σε ποια σημεία θα μπουν οι κάμερες

Το σχέδιο προβλέπει την τοποθέτηση των καμερών σε όλους τους κεντρικούς άξονες. Πρόκειται, μεταξύ άλλων, για τη Λεωφόρο Αμαλίας, τη Λεωφόρο Κηφισίας, τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, τη Λεωφόρο Συγγρού, τη Λεωφόρο Μαρκοπούλου κ.ά.

Το υλικό θα μεταφέρεται αυτόματα σε κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων μέσω συνεργασίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Τα κριτήρια τοποθέτησης είναι:

– Η κυκλοφορία των οχημάτων και η καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στην Αττική, ώστε το κέντρο διαχείρισης να προβαίνει σε δραστηριότητες που θα βοηθούν για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας.

– Τα κρίσιμα σημεία για να εντοπίζονται εγκληματικές πράξεις για να γίνεται διαλεύκανσή τους.

Εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο του ΚΟΚ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε πως την προηγούμενη δεκαετία η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό των θυμάτων από τροχαία λόγω των συγχρόνων αυτοκινητοδρόμων. «Όμως αυτό δεν είναι αρκετό, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των οχημάτων στους δρόμους και η Ελλάδα παρουσιάζει τα μεγαλύτερα ποσοστά ατυχημάτων με δίκυκλα και τετράτροχα», τόνισε.

Σύμφωνα με τον υπουργό, εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο του ΚΟΚ ώστε να εναρμονίζεται με την επικινδυνότητα των οδικών παραβάσεων, ενώ δρομολογείται και η ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων και η αποτελεσματικότερη διαδικασία είσπραξης

Ανακοίνωσε επίσης τη νέα Υπηρεσιά Οδικών Τελών Οδικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών.

Το νέο πλαίσιο προβλέπει, επίσης, την αποστολή στην ΑΑΔΕ μετά από ορισμένο διάστημα των ληξιπρόθεσμων προστίμων για την εφαρμογή του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.

Παράλληλα ηλεκτρονικά θα γίνεται η διαχείριση και των προστίμων.

Χρυσοχοΐδης: Πρώτο μέλημα η αύξηση της δύναμης της Τροχαίας

Με τη σειρά του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης τόνισε πως «η ΕΛ.ΑΣ. έχει παράξει σχέδιο εγκατάστασης καμερών σε όλο το Λεκανοπέδιο και ταυτόχρονα γίνεται προετοιμασία για εγκατάσταση και στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης».

«Πρώτο μέλημά μου ήταν η αύξηση της δύναμης της Τροχαίας. Το έχουμε καταφέρει σε έναν βαθμό. Έχουν προστεθεί 200 νέοι αστυνομικοί στην Τροχαία. Έγινε η καλύτερη επιλογή διοικητών», τόνισε ενώ σημείωσε πως αξιοποιούνται και τα drones ενώ «έχει εμπλακεί σε μεγάλο βαθμό και η ΔΙΑΣ και έχουν αυξηθεί τα σημεία ελέγχου». 

Όπως τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης, υπάρχει αύξηση πάνω από 70% στις παραβάσεις και κυρώσεις: «Φέτος έχουμε 326.000 ενώ πέρσι είχαμε 193.000», είπε χαρακτηριστικά. 

«Τo 2024 ήταν χρονιά καταλύτης για την τροχαία από το 2006. Ωστόσο, ο ανθρώπινος παράγοντας δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο της παραβατικής συμπεριφοράς. Η λύση είναι η έξυπνη αστυνόμευση, η χρήση νέων τεχνολογικών μέσων όπως οι κάμερες κυκλοφορίας», επεσήμανε.

Χαρδαλιάς: Οι κάμερες θα λειτουργούν όλο το 24ωρο – Δεν θα καταγράφονται οι επιβαίνοντες στα οχήματα

«Οι νέες έξυπνες κάμερες θα λειτουργούν όλα το 24ωρο, θα λειτουργούν και με χαμηλό φωτισμό και θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία κατόπιν υποδείξεων της τροχαίας», επεσήμανε με τη σειρά του ο περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, για τις 388 κάμερες τις οποίες θα προμηθευτεί η Περιφέρεια.

Όπως εξήγησε «σε πρώτη φάση θα καταγράφουν την παράβαση του κόκκινο σηματοδότη».

«Προτεραιότητά μας είναι πάντα η προστασία της ασφάλειας των πολιτών. Εκτιμώ πώς σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα», πρόσθεσε. 

Επίσης, διαβεβαίωσε ότι θα διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα καθώς θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος και όχι οι επιβαίνοντες.

Παπαστεργίου: Η κλήση θα πηγαίνει στη θυρίδα του πολίτη

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ανέφερε:

«Εξίσου σημαντικό είναι και το νέο πληροφοριακό σύστημα πάνω στο οποίο θα γίνεται όλη αυτή η δουλειά. Διότι μέχρι σήμερα, ήταν ένα κατακερματισμένο σύστημα αφορούσε και ενέπιπτε και όλη αυτή η αρμοδιότητα και στους Δήμους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενιαίος σχεδιασμός.

Ο σκοπός μας είναι λοιπόν με τη δημιουργία, με την εφαρμογή του συστήματος την ώρα που κάνεις κάποια παράβαση, παραδείγματος χάριν περνάς με κόκκινο να σου έρχεται SMS στο κινητό που είναι δηλωμένο στο Μητρώο Επικοινωνίας, το οποίο θα λέει ότι ελέγχεσαι για την τάδε παράβαση. Γιατί ελέγχεται; Διότι οι παραβάσεις θα πρέπει να βεβαιώνονται από αστυνομικά όργανα. Την ώρα λοιπόν που αυτό συμβαίνει στο πληροφοριακό σύστημα θα γίνεται μία εγγραφή με όλο το ανάλογο υλικό. Η κλήση θα πηγαίνει στη θυρίδα του πολίτη. Μάλιστα μέχρι τέλος του χρόνου στο wallet θα μπει σε εμφανές σημείο και η θυρίδα μας. Αυτή την οποία έχουμε ούτως ή άλλως και υπάρχει ήδη νομοθετημένη. Ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να δει στοιχεία της παράβασης που έχει κάνει. Μπορεί να αμφισβητήσει ότι δεν ήταν αυτός ή δεν θεωρεί ότι δεν πέρασε με κόκκινο, να κάνει ηλεκτρονικά την ένσταση. Άρα και εδώ ερχόμαστε να απαλλάξουμε την αστυνομία, την τροχαία από όλο αυτό τον φόρτο του να υπάρχουν άνθρωποι και τους πολίτες βέβαια, οι οποίοι περιμένουν στους διαδρόμους για να δουν τους αξιωματικούς και να θέσουν τις ενστάσεις τους. Και βέβαια να μπορούν αν θέλουν να κάνουν και μία επαφή με τον αξιωματικό ή με υπεύθυνο άνθρωπο της Τροχαίας και αυτό μέσω τηλεδιάσκεψης». 

• Ακολουθήστε το attica24 σε FacebookTwitterInstagram και ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα