Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει και η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον, έργο ιδιαίτερης σημασίας όπως χαρακτηρίζεται, καθώς με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη του Λεκανοπεδίου της Αττικής, με την εκτιμώμενη απόσταση έως το Σύνταγμα να διαρκεί 20 λεπτά, ενώ η διαδρομή προς Ομόνοια περίπου 15 λεπτά.
Τις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να γίνει η δημοπράτηση του έργου.
Όπως τονίζεται, το εν λόγω έργο εντάσσεται στο συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στη Αττική. Πρόκειται για μία σημαντική επέκταση καθώς αποτελεί την πρώτη της «κόκκινης» γραμμής 2 από το 2013, οπότε και έφτασε στην Ανθούπολη και το Ελληνικό. Στόχος της «Αττικό Μετρό» σε επόμενο χρόνο είναι η επέκταση της γραμμής προς τις Αχαρνές (Μενίδι) με τρεις σταθμούς που θα διασχίζουν το Καματερό και το Ζεφύρι.
Η υπόγεια επέκταση της γραμμής θα ξεκινά από την Ανθούπολη και θα έχει συνολικό μήκος 4χλμ. Θα διαθέτει τρεις νέους σταθμούς: «ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ», «ΙΛΙΟΝ», «ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ». Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της λεωφόρου Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μέτρων βόρεια του σταθμού «Ανθούπολη» και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ. βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Άγιος Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.
Η επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι θα φτάσει συνολικά τους 51.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 5.000 νέες θέσεις εργασίες.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 500 εκατ. ευρώ, ενώ η χρηματοδότηση του είναι προγραμματισμένο να καλυφθεί με τη συγχρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Στο έργο περιλαμβάνεται επίσης και η κατά 20.000 τ.μ. επέκταση του αμαξοστασίου «Ελαιώνα» με συντήρηση του τροχαίου υλικού.
Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε πέντε χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.
Η δημοπράτηση, όπως έγινε και στη γραμμή 4, θα έχει δύο φάσεις: Θα ξεκινήσει με την εκδήλωση ενδιαφέροντος, στη συνέχεια θα περάσει στη β’ φάση για τις τεχνικές προσφορές και στη συνέχεια την υποβολή των οικονομικών προσφορών, απ’ όπου θα προκύψει τελικά και ο ανάδοχος.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης, η γραμμή 2 θα φτάσει στους 23 σταθμούς, οι οποίοι θα είναι: Ανθούπολη, Περιστέρι, Άγιος Αντώνιος, Σεπόλια, Αττική, Σταθμός Λαρίσης, Μεταξουργείο, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Συγγρού-Φιξ, Νέος Κόσμος, Άγιος Ιωάννης, Δάφνη, Άγιος Δημήτριος, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Άγιος Νικόλας, Παλατιανή, Ίλιον.
Κ. Καραμανλής: Η Δυτική Αττική αλλάζει – Έρχονται διαγωνισμοί για τρία μεγάλα έργα
«Στην Αττική μετά από πολλά χρόνια ξεκινούν μεγάλα έργα», δηλώνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, επισημαίνοντας παράλληλα: «Αυτό που κάνουμε ως κυβέρνηση είναι ότι δεν μένουμε στις εξαγγελίες αυτών των έργων αλλά προχωράμε βήμα-βήμα με σχεδιασμό στην υλοποίησή τους. Έργα που θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών και θα δώσουν ώθηση στην οικονομία μας».
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα δυτικά προάστια της Αττικής (Δυτική Αττική & Δυτική Αθήνα) ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τονίζει ότι προωθείται ένα πακέτο έργων που θα αναβαθμίσουν σημαντικά την ζωή των πολιτών στην ευρύτερη περιοχή, καθώς έρχονται διαγωνισμοί για τρία μεγάλα έργα.
«Μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα βάλουμε μπροστά ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο: Τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής. «Θα βγει στον αέρα» ο διαγωνισμός για το έργο αυτό, ύψους 125 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση εξ’ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα πηγαίνει από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα.
Το δεύτερο έργο, που θα προχωρήσει μέσα στο 2022 και «κουμπώνει» με τη γραμμή 4 του Μετρό, η οποία ήδη έχει αρχίσει να κατασκευάζεται, έχει να κάνει με την επέκταση του Μετρό στο Ίλιον. Ένα έργο που θα ξεκινήσει από την Ανθούπολη, θα περάσει από τον Άγιο Νικόλαο, θα περάσει από την Παλατιανή και θα καταλήξει στο Ίλιον.
Στην τελική ευθεία μπαίνει και ένα ακόμη έργο, το οποίο συζητείται πολλές δεκαετίες και θα δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα: Η λεγόμενη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω. Ένα έργο, που θα φτάσει μέχρι την παλιά Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου και θα έχουμε τρεις ανισόπεδους κόμβους, στο Σχιστό, στα Ναυπηγεία και στο Σκαραμαγκά, αποσυμφορώντας αρκετά όλη αυτή την περιοχή».