Τι είπε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, για τα συγκοινωνιακά έργα που προχωρούν και αυτά που προγραμματίζονται στο Λεκανοπέδιο
Στα έργα που προχωρούν στο Λεκανοπέδιο για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, καθώς και στις παρεμβάσεις που σχεδιάζονται, αναφέρθηκε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό “Real FM 97,8”.
Στον απόηχο των εγκαινίων της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά, ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία του έργου για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής που πλέον έρχεται πιο κοντά στην Αθήνα και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Όπως γνωστοποίησε, στις αρχές του 2023 θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων συρμών στο Μετρό της Αθήνας.
Τα έργα που θα «ξεμπλοκάρουν» το Λεκανοπέδιο
Ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε εκτενώς στα έργα που έχουν δρομολογηθεί, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Λεκανοπέδιο. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά «ξεμπλοκάραμε και προχωράμε τη Γραμμή 4 του Μετρό, που θα δώσει μεγάλη ανάσα καθώς θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 ανθρώπους» και αποκάλυψε ότι μέχρι το τέλος του έτους (2022) θα προκηρυχθεί η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον.
Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Καραγιάννης, αρχίζει το επόμενο διάστημα η κατασκευή της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης και η σύνδεσή της με την ΠΑΘΕ, ενώ υπογράμμισε πως «θα ανακοινώσουμε το προσεχές διάστημα τον σχεδιασμό μας για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο».
Ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ακόμα ότι προχωρά ο διαγωνισμός για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Ραφήνα και Λαύριο και πρόσθεσε ότι «θα προχωρήσουμε στη δημοπράτηση της υπογειοποίησης της Ηλιουπόλεως».
Όπως σημείωσε επίσης ο υφυπουργός Υποδομών «όταν μία πόλη αναπτύσσεται, χωρίς να αναπτύσσονται αντίστοιχα τα μέσα σταθερής τροχιάς και οι αυτοκινητόδρομοι φτάνουμε σε ένα σημείο όπου το κυκλοφοριακό πρόβλημα γίνεται έντονο» και πρόσθεσε: «Στην Αθήνα είχαν να γίνουν μεγάλα έργα από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά αυτό πλέον έχει αλλάξει».
Διόδια Αττικής Οδού και παραχωρήσεων
Ερωτηθείς για το κύμα ανατιμήσεων και τον κίνδυνο αύξησης των διοδίων, ο κ. Καραγιάννης παρατήρησε ότι «δυστυχώς, τα διόδια είναι συνδεδεμένα με τον τιμάριθμο» προσθέτοντας, ωστόσο, ότι «είμαστε σε συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους, για να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο».
«Στόχος μας είναι την επόμενη διετία να υπάρχει η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς», συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών.
Ειδικά για τα διόδια στην Αττική Οδό, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «συζητάμε με το ΤΑΙΠΕΔ την τιμολογιακή πολιτική και θα είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε, μαζί με το ΤΑΙΠΕΔ, το επόμενο διάστημα».
«Δημοπρατήσαμε 4,5 δισ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα»
Εκτενή αναφορά έκανε ο υφυπουργός Υποδομών και στα σιδηροδρομικά έργα που προχωρούν σε όλη τη χώρα. Όπως είπε, «ήδη έχουμε δημοπρατήσει μόνο στον σιδηρόδρομο έργα ύψους 4,5 δισ. ευρώ και για πρώτη φορά κάνουμε το αυτονόητο, ενώνουμε τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας με τον σιδηρόδρομο αναδεικνύοντας έτσι και τον γεωστρατηγικό τους ρόλο». Σχολίασε δε ότι «πολλές φορές ο σχεδιασμός που γινόταν στα έργα εξυπηρετούσε πολιτικές σκοπιμότητες και όχι τη σκοπιμότητα κόστους-οφέλους».
Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης επισήμανε ότι «τα μεγάλα έργα υποδομών δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, απλώς κάποιες δίνουν μεγαλύτερη σημασία. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Μέσα σε μία 3ετία έχουμε δημοπρατήσει έργα προϋπολογισμού περίπου 10 δισ. ευρώ και έχουμε συμβασιοποιήσει έργα ύψους 4,6 δισ. ευρώ».