Βαρύς είναι ο φόρος αίματος στους δρόμους της Αττικής αλλά και της υπόλοιπης χώρας τις τελευταίες ημέρες. Μόνο την τελευταία εβδομάδα, τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στο Λεκανοπέδιο.
Με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., από τις αρχές του 2023 (1/1) έως και την 1η Ιουνίου 2023, έχουν καταγραφεί συνολικά 655 ατυχήματα με παρασύρσεις και τραυματίες 740 πεζούς, ενώ ο αριθμός των νεκρών έφθασε τους 38.
Κατά το ίδιο διάστημα του 2022 (Ιανουάριος – Ιούνιος), για το πρώτο εξάμηνο, είχαμε 603 ατυχήματα που αφορούσαν παρασύρσεις πεζών με 673 θύματα και 33 νεκρούς.
Η αύξηση στις παρασύρσεις φτάνει σχεδόν το 8,7%, σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι τραυματίες είναι περισσότεροι σχεδόν κατά 10% και τα θύματα που κατέληξαν κατά 15%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, για την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2022, σε όλη τη χώρα καταγράφηκαν 11.199 τροχαία ατυχήματα, αριθμός αυξημένος κατά 7,1% σε σχέση με το 2021 όταν είχαν καταγραφεί 10.454.
Οι νεκροί έφτασαν τους 635, δηλαδή κατά 1,8% περισσότεροι σε σχέση με την περασμένη χρονιά που ήταν 624. Οι βαριά τραυματίες ήταν 636 από 610 το 2020, αυξημένοι κατά 4,3% και οι ελαφρά τραυματίες 12.553 από 11.746, αυξημένοι κατά 6,9%.
«Χωρίς φρένο» οι παρασύρσεις πεζών στην Αττική
Την ίδια στιγμή, σοκάρουν τα βίντεο από τα τροχαία που σημειώθηκαν τις τελευταίες ημέρες στην Αττική και πιο συγκεκριμένα στη Νίκαια και στη Λεωφόρο Κηφισίας.
Στη Λεωφόρο Γρ. Λαμπράκη, την περασμένη Πέμπτη (1/6), μία ηλικιωμένη γυναίκα προσπάθησε να περάσει τον δρόμο, από σημείο που δεν υπήρχε διάβαση πεζών, ούτε φανάρι. Τότε, ένας διερχόμενος οδηγός την χτύπησε, εκτοξεύοντας το σώμα της σε μεγάλη απόσταση.
Μία ημέρα αργότερα, την Παρασκευή (2/6), ένα τρίχρονο παιδί παρασύρθηκε από μηχανή στη Λεωφόρο Κηφισίας. Το κοριτσάκι εξακολουθεί να νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Παίδων, ενώ η ηλικιωμένη γυναίκα που ήταν μαζί με το παιδί και τραυματίστηκε κι αυτή, διακομίσθηκε στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός.
Π. Μαδιάς: Τι θα πρέπει να γίνει για τις παρασύρσεις πεζών
Τις συχνότατες παρασύρσεις πεζών σε κεντρικούς δρόμους της Αττικής από διερχόμενα οχήματα επιχείρησε να εξηγήσει ο μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός και δικαστικός πραγματογνώμων, Παναγιώτης Μαδιάς, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Όπως τόνισε ο κ. Μαδιάς η έλλειψη διαβάσεων πεζών, η μη συμμόρφωση των οδηγών στα όρια ταχύτητας καθώς και η απουσία συστηματικού ελέγχου έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο.
«Θα έπρεπε να πυκνώσουν και να είναι σε πιο κοντινές αποστάσεις οι διαβάσεις πεζών, αλλά και συμμόρφωση των οδηγών στα όρια ταχύτητας κάθε περιοχής», σημείωσε ο κ. Μαδιάς φέρνοντας ως παράδειγμα το σημείο μπροστά από το Άλσος Συγγρού, όπου απέναντι υπάρχει και σχολείο και τα αυτοκίνητα κινούνται επί της Κηφισίας με 100 χλμ. τη στιγμή που το όριο ταχύτητας είναι στα 60 χιλιόμετρα.
«Ακόμη και 700 μέτρα χρειάζεται να περπατήσει κάποιος για να διασχίσει κάθετα την Κηφισίας με ασφάλεια από το Άλσος Συγγρού μέχρι το νοσοκομείο ΚΑΤ όπου υπάρχει το επόμενο φανάρι, παλλόμενο όμως για τους πεζούς. Οπότε, η επόμενη πραγματικά φυλασσόμενη διάβαση είναι στην αρχή της Κηφισιάς στο Ζηρίνειο Γυμναστικό», είπε.
Επίσης, υπογράμμισε ότι θα πρέπει να υπάρχει συστηματικός έλεγχος και πυκνές κάμερες ελέγχου ορίου της ταχύτητας, χαρακτηρίζοντας «εγκληματική» τη συνήθεια πολλών οδηγών να μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο την ώρα που οδηγούν.
Όπως εξήγησε ακόμα ο κ. Μαδιάς, στο εξωτερικό οι οδηγοί, «παγώνουν» το πόδι τους στο φρένο, όχι μόνο στις διαβάσεις πεζών αλλά ανεξάρτητα εάν υπάρχει πεζοφάναρο ή διάβαση πεζών, υπάρχει μεγάλος σεβασμός των οδηγών στους πεζούς, κάτι που δεν έχει ενσωματωθεί στην οδηγική μας κουλτούρα.